İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Plastiksiz Temmuz’da TENCEL™ ile çevreye duyarlı moda seçimleri

Tüketicileri plastik kirliliğine karşı çözümün bir parçası olmaya teşvik etmek amacıyla 2011’de Batı Avustralya’da başlayan Plastiksiz Temmuz girişimi 10 yılda 150’den fazla ülkeye yayılan bir harekete dönüştü. Harekete destek veren Lenzing Grubu’nun botanik kökenli ve çevreye duyarlı elyaf markası TENCEL, temmuz ayında herkesi moda ürünleri satın alırken de bilinçli davranmaya davet ediyor.

Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için yenilikçi ürünler geliştiren Lenzing’in tekstil sektöründeki amiral markası TENCEL™, Plastiksiz Temmuz kapsamında çevreye duyarlı moda seçimleri yapmaya dikkat çekiyor. 2011’de Batı Avustralya’da başlayan Plastiksiz Temmuz hareketi, 10. yılında da tüm dünyada giderek artan plastik atıklar nedeniyle tüketicileri bilinçli tercihler yapmaya teşvik ediyor. Küresel olarak yaşadığımız en büyük sorunlardan birini plastik atıklar oluşturuyor. Tekstil sektörü de sürdürülebilir olmayan ham maddeler ve üretim yöntemleri kullanıldığında bu atıkların artmasında büyük rol oynuyor. Doğada çözünmesi çok uzun süre alan sentetik ham madde ve malzemeler, mikroplastik denilen milyonlarca küçük plastik parçasını doğaya bırakıyorlar. Bu mikroplastikler atık su arıtma tesislerinde tam anlamıyla arıtılamadığından okyanuslara karışarak ekosisteme zarar veriyor.

Bilinçli seçimler yaparak somut adımlar atma zamanı

Sağladığı konforun yanı sıra çevreye duyarlığı ile ön plana çıkan, sürdürülebilirlik gözetilen ağaç kaynaklarından elde edilen TENCEL ™ markalı standart lyocell ve modal elyafların doğada çözünebilir ve gübreleşebilir oluşu çevreye duyarlı seçimler yapmak isteyen giyim ve ev tekstili markaları ve tüketicilere alternatif oluşturuyor. Petrol bazlı sentetik elyafların aksine, TENCEL™ markalı elyaflar doğadan gelerek tamamen doğaya geri dönebilirler.

Salgın ve iklim değişikliği gibi küresel olarak yaşadığımız sorunlar tüketicilerde de sürdürülebilir ve çevreye duyarlı moda kavramına yönelimin arttığını gösteriyor. Lenzing Grubu’nın “Moda ve Ev Tekstillerinde Sürdürülebilir Ham Maddeler” konulu Küresel Tüketici Algısı Araştırmasının sonuçlarına göre, ankete katılanların yüzde 86’sı sürdürülebilir ham maddeler içeren giysileri satın almanın daha sürdürülebilir bir yaşam tarzının vazgeçilmez bir parçası olduğuna inanıyor. Aynı zamanda katılımcıların yüzde 80’i sürdürülebilir ham maddelerden oluşan ürünlere sahip, yüzde 77’si ise geri dönüşümlü malzemeler kullanmayı taahhüt eden markaların ürünlerini satın alıyor. Plastiksiz bir temmuz ayı için herkesi moda ürünleri satın alırken etiket okumaya ve bilinçli tercihler yapmaya davet eden TENCEL™, daha yaşanabilir ve temiz bir dünya için somut adımlar atmanın önemine dikkat çekiyor.

Bir yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.